Åka kana!

Hela familjen myser i sängen. Tjejbarnet envisas med att göra hoppochklängmys (hennes favvo) medans mor och far vill leka sovmys (vårat favvo). Idag gick klängmyset ut på att åka kana på mammas ben. Mamma var inte förtjust, det är kul en stund, men sen ganska så jobbigt med klängbarnet. Men hon ger sig inte.

Kanan ser ut som så att jag ligger på rygg med benen i vinkel, liksom med fötterna i madrassen och knäna ihop. Tjejbarnet sitter så på mina knän och kanar sen ner på min mage. En mycket liten och mesig, och enligt mig ap-tråkig kana. Om jag fäller ner benen blir tjejbarnet sur:

"Neeeej, mera kana!!! Mamma, inte foten så! SlutaaAAA!!! UPP!!! Stänga luckan! Mera kana!"
och så försöker hon dra upp mina ben och trycka ihop knäna (stänga luckan). Jag ger mig.
"JAAAA, mera kana!!! Kan ävl!" och så ska hon lyckas klättra upp och sätta sig på mina knän alldeles själv.
Och åka ner igen. Tydligen jättekul.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Kan det vara morfars idé? Blev lite fundersam när han gjorde något liknande med tanke på hans skraltiga rygg.

2010-07-27 @ 21:37:28
Postat av: Annie

haha

2010-07-28 @ 17:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0