Loppis

Jag försökte motarbeta de tre tjejernas entusiastiska visioner om loppis i trädgården med argumenten att det är söndag eftermiddag vid middagstid, det är två grader och spöregn ute, och antalet förbipasserande, den stund de tänkt vara ute, är sannolikt noll.

De såg framför sig hur fantastiskt mycket pengar de skulle tjäna, och anpassade utbudet efter alla tänkbara åldersgrupper och kön. Det var väldigt lätt för de två gästande tjejerna att välja ut leksaker att sälja, de tyckte att vi kunde sälja det mesta. Tjejbarnet var något mer restriktiv, men jag fick ändå stoppa dem på de flesta grejjer, såsom mitt ponnyslott från sent åttiotal, piratklänning köpt som present från England, lillasysters bussar, mjukisdjur, namnskylt på dörren, osv.

Egentligen borde jag väl ha låtit dem ta med vad de ville ut, eftersom jag kände mig så säker på att ingen skulle komma, men jag kände att den gesten kanske skulle komma att bita mig i baken vid en eventuell vår/sommarloppis då de skulle kunna få för sig att sälja allt vi har...

Två bilar passerade, thats it. Ingen kom. De frös som fan, eftersom de alla vägrat ta på sig vettiga kläder. Efter en stund skickade jag ut lillasyster att handla något, men då blev de förvirrade och kom in och frågade varför hon ville ge dem pengar och ta deras saker...

I en halvtimme härdade de ut. Sen kom de surt in och sa att ingen kommer och att allt blivit blött. Jag kunde inte låta bli att säga, vad var det jag sa...



Kommentarer
Postat av: anna

hahahaha! kanske sämsta dan nånsin för loppis!

och det är inte ens lätt på sommarn...Maja försökte tappert ett par ggr i somras, med att lägga ut alla grejer på en filt livsfarligt nära vägen, men ingen bil stannade. Mitt i backen, konstigt.

2015-03-29 @ 21:09:05
Postat av: Mormor

Kommer ihåg när ni var små och hade fikaförsäljning i en liten "byggnad" ni byggt av gamla husvagnsinredningen. Hela familjen fick köpa fika och ingen annan kom! Då blöder ett mammahjärta!

2015-04-03 @ 18:45:33
Postat av: Annie

Haha så sitter dom bakom det största trädet oxå.

2015-04-08 @ 10:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0